Friday, April 08, 2011

NYT Reporter A.G. Sulzberger's
2010 Pay was $100K

(Arthur Gregg Sulzberger, in an undated photo. Credit: the Providence Journal, via the New York Observer.)

As a stockholder with a single share in the New York Times Company, I receive their annual meeting notices and proxy statements. My share was purchased by a friend when I wanted to attend the shareholders' 2004 meeting and raise a number of gay- and AIDS-related coverage complaints directly with publisher Arthur Sulzberger Jr and his board of directors.

The 2011 proxy statement arrived in the mail this week and I was curious to see if it gave info on Sulzberger Jr's son A.G. Sulzberger, whose byline appears quite frequently in the news pages of the Gray Lady.

This is what the proxy said: "Arthur Gregg Sulzberger was employed as a staff reporter for The New York Times and was paid $100,646, including relocation benefits related to his transfer to The Times' Kansas City bureau."

By the way, according to a May 2010 story in the New York Observer by their media critic John Koblin about the transfer, A.G. Sulzberger is the bureau chief of that bureau. By all accounts, he's a top-notch professional media professional. Expect him to move up the corporate ladder in the future.

Many other Ochs-Sulzberger family members were also employed by the paper last year and their names and compensation are listed on page 30 of the proxy.

Here's a screen capture of that section. Click to enlarge:

Quite good of the Securities and Exchange Commission to require such disclosures to the public. Makes life easier for NY Times observers and Sulzberger family watchers to keep tabs on the paper and the relatives who are employed there.

Now, if only my single share would bring in more than a few dimes every once in a while, I'd be happy. ;-)

No comments: